Aktuality 2015/2016

Škola v přírodě

1. den

Ze slunné Prahy jsme se vydali na dlouhou cestu do Špindlerova mlýna. Maminky nám připravily výborné svačiny, které nás posílily na výstup k Moravské boudě. Na cestě k horské chatě nás doprovázelo aprílové počasí. Zahřála nás výtečná čočková polévka. Po vybalení kufrů a krátkém odpočinku v postelích, jsme se vydali zdolávat první kopce na bobech. Sněhu, kterého je nad naše očekávání, jsme si první den parádně užili. K večeři jsme měli výborné rizoto, a po ní jsme děti přivítali v době ledové. Děti si vytvořily svůj cestovní pas, který je bude provázet dobou ledovou a pomocí dobrodružné cesty budou bojovat o zlatý oříšek. Příjemně unaveni jsme se po hygieně a krátké pohádce uložili do postýlek. Musíme nabrat sílu na zítřejší lyžování.

Fotografie z 1. dne si můžete prohlédnout zde.

2. den

Dnes jsme zažili opravdové horské dobrodružství, které začalo výtečnou snídaní formou švédských stolů. Hned potom jsme vyrazili na první „lyžovačku“. Před sjezdem kopců nechyběla horská rozcvička se sympatickými instruktory. Začátečníci se naučili hravou formou pohybovat na lyžích a na konci dopoledne již sjeli mírný kopec v pluhu. Pokročilí lyžaři se vydali zdolat již větší sjezdovku s pomou. Moc jsme si to užili a všem se líbilo. K obědu jsme si pochutnali na zeleninové polévce s vajíčkem a na výtečné domácí sekané s bramborem. Při odpoledním odpočinku jsme nabrali síly na další část dobrodružného dne. Přišel pošťák a na oplátku i my jsme zaslali domů první pozdravy z hor. Odpoledne jsme se vydali na cestu za, ze dřeva vytesanými, zvířátky.  Cestu jsme si prodloužili k Petrově boudě, kdy jsme vystoupali až do výše 1500 m nad mořem. Naší dobré náladě nezabránil ani silný vítr. Teploměr ukazoval 4°C. K večeři byla krupicová kaše. V honbě za zlatým oříškem jsme splnili další úkol. Proběhlo první sprchování, pohádka, pusa a už všichni spíme.

Fotografie z 2. dne si můžete prohlédnout zde.

3. den

Třetí den opět odstartoval výtečnou snídaní, po které jsme se hned vydali na sjezdovku. Začáteční lyžaři využili poslední den mírný kopec a zítra už se chystají na sjezdovku s pomou. Trénovali sjezd pod překážkami a pilovali techniku obloučků. Pokročilí lyžaři již nepadali z pomy a bravurně s obloučky sjížděli kopec. Na závěr si opět zazpívali lyžařskou hymnu. Po obědě a odpočinku jsme se vydali zdolat 300 metrů dlouhý kopec na bobech a nakonec jsme uskutečnili cross ze sněhových můstků. Za odměnu jsme postoupili po ledových krách o kousek blíže ke zlatému oříšku. Díky výživnému bobování děti vyjedly celý hrnec do poslední špagety a se spokojenými bříšky ulehly do peřin.

Fotografie ze 3. dne si můžete prohlédnout zde.

4. den

Aprílový den nás překvapil aprílovým počasím. Teploměr nám ukázal -3°C. Sjezdovka se nám z větší části proměnila v kluziště, proto jsme se raději z bezpečnostních důvodů přesunuli do společenské místnosti. Zde si pro nás instruktoři připravili krátkou přednášku na téma bezpečnost na horách a horská služba. Odpoledne, již za slunečného počasí, jsme se vydali hledat poklad. Cestou děti musely splnit devět úkolů ukrytých v oříškách. Všechny úkoly splnily a nalezený poklad si odvezly na ručně vyrobeném táhlu. Ještě před večeří byl poklad rozdělen. Po dnešním dni nám už zbývá jen jeden malý krůček k získání zlatého oříšku.

Fotografie ze 4. dne si můžete prohlédnout zde.

5. den

Hurá, probudili jsme se do sluníčka!!! Dnešní slunečný den nám vynahradil celotýdenní aprílové počasí. Nabití dobrou náladou jsme vyrazili co nejdříve ven. Instruktoři dnes děti zaujali nejen lyžařským nadáním, ale i smyslem pro humor. Převlékli se do kostýmů zvířat. Rozehřátí lyžařskou rozcvičkou jsme sjeli k vleku. Dnes se již stíraly rozdíly mezi začátečními a pokročilými lyžaři. Všichni již bravurně ovládali výjezd na pomě i technicky správně provedený sjezd dolů. Závěrem kurzu si instruktoři pro děti připravili slalomový sjezd na čas. První tři místa obsadili: 1. Matěj Kačírek, 2. Marek Novotný, 3. František Pilař. Všechny děti byly odměněny diplomem a zlatou medailí. Na závěr kurzu jsme se rozloučili s instruktory lyžařskou hymnou a přátelským plácnutím. Po náročném dopoledni jsme se posilnili bramborovou kaší a rybou. Když jsme nabrali síly při odpoledním odpočinku, vydali jsme se naposledy zdolávat kopce Krkonoš na bobech. Před večeří jsme dokončili cestu za zlatým oříškem a děti za svou celotýdenní snahu byly odměněny mamutím klem. Kuchař nám k poslední večeři připravil výtečné řízky s bramborem. Dnešním dnem, který byl „suprový“ jsme se definitivně rozloučili s letošní zimou a už se těšíme na jaro v Praze. Děti čeká balení, hygiena a poslední pusa od „náhradní maminky“.

PS: Předpokládaný příjezd k mateřské škole je ve 13:00 hodin. Moc se na vás těšíme J.

Fotografie z 5. dne si můžete prohlédnout zde.