Mateřská škola Praha 10, Přetlucká 51/2252

celkem: 457489 měsíc: 18301 den: 374
Aktuality 2016/2017

Zimní škola v přírodě 19.-24.2. 2017

1. den - neděle

Ze slunné Prahy jsme radostně vyrazili do Pece pod Sněžkou. Cestou jsme se zastavili na malou svačinku a posilněni jsme mohli jet dál. Po příjezdu do Pece jsme si připomněli jméno nejvyšší hory a poté nás rolba vyvezla na chatu Milíře, což byl pro děti neobvyklý zážitek. Před obědem se děti seznámily s tématem hry, která je bude po celý pobyt provázet - putování za Olafem. Po dobrém obědě, ke kterému jsme měli výtečnou hovězí polévku s domácími nudlemi a kuře na paprice s těstovinami, jsme se vydali na menší průzkum okolí. Děti si zařádily ve sněhu a kreslily do něho obrázek Olafa. Nadýcháni zdravého horského vzduchu jsme se vrátili do chaty. Před večeří (rizoto s červenou řepou), děti plnily první Olafův úkol - skládání postav z Ledového království. Úkol všichni splnili a tak jsme společně začali skládat Olafa. Následovala pohádka, pusa na dobrou noc a přání pěkných snů.

Fotogalerii z 1. dne si můžete prohlédnout ZDE.

2. den - pondělí

Den nám začal výtečnou snídaní formou rautu. Měli jsme širokou nabídku - šunka, sýr, marmeláda, med, nuttela, zelenina, ovoce, cerálie, jogurt, čerstvé pečivo a koblihy. Před prvním výjezdem na lyže jsme se tedy pořádně posilnili. Na sjezdovku Modrý důl nás vyvezla rolba a vlek jsme si užívali sami pro sebe. Začínali jsme lyžařskou rozcvičkou a po ní si instruktoři z lyžařské školičky rozdělili děti do tří družstev - lišky, zajíci a začínající lední medvědi. Výborných sněhových podmínek jsme si užili tři hodiny, včetně krátké pauzy na svačinu (tousty, mrkev, čaj). Úbytek energie z lyžování jsme doplnili obědem (brokolicová polévka, kuřecí řízek s bramborovou kaší, okurkový salát). Následoval nezbytný odpočinek v postelích. Odpočinek nám zpříjemnila návštěva pošťáka a čtení pohledů od rodičů. Po svačině (čokoládový puding s piškoty) jsme vyrazili bobovat na kopec v blízkosti chaty Milíře a opět jsme měli kopec sami pro sebe. Teploměr dnes ukazoval 2°C a před večeří (zapečené těstoviny s uzeným masem, kyselá okurka) nám začalo sněžit. Děti dnes splnily i druhý Olafův úkol a také našly další část Olafa. Máme druhý den za sebou a na Olafovi přibyla mrkev. Velké legrace jsme si užili i při sprchování. Pohádka a pusa na dobrou noc ukončila druhý den.

Fotogalerii z 2. dne si můžete prohlédnout ZDE.

3. den - úterý

I když jsme se probudili do deštivého rána, náladu nám to nezkazilo. Na snídaňovém rautu nás krom jiného potěšily i párečky a vánočka. Poté jsme vyrazili na svah. Lední medvědi (začátečníci) si již vyzkoušeli jízdu na pomě a sjezd z poloviny svahu. Skupiny zajíců (mírně pokročilí) a lišek (pokročilí) si mimo jiné vyzkoušeli také freeride (jízda terénem, mimo svah). I přes vytrvalý déšť byly všechny děti moc šikovné a svahu si užily do syta. Energii jsme si na svahu doplnili čokoládovou sušenkou a čajem. Na chatu zkušení lyžaři sjeli terénem a začátečníky dovezla rolba. Poobědvali jsme zeleninovou polévku a rajskou omáčku s knedlíkem a šli jsme si na chvíli odpočinout do postýlek. Při odpoledním odpočinku jsme napsali pozdravy domů a zároveň si přečetli další pohledy od rodičů. Odpoledne po svačině (houska s nuttelou, meloun, hroznové víno) nás čekala Olafova cesta za pokladem. Olaf si pro děti připravil deset úkolů a na konci cesty jim schoval poklad. Děti zdárně splnily všechny úkoly a poklad našly. Před večeří (pečené kuře, rýže, zelenina) jsme splnili i další Olafův úkol a mohli tak přidělat další část Olafa. Popřáli jsme si dobrou noc, přečetli pohádku a již nabíráme síly na zítřejší třetí lyžovačku.

Fotogalerii ze 3. dne si můžete prohlédnout ZDE.

4. den - středa

Ráno jsme se probudili do deště, který trval celý den. To nás ale neodradilo. Po bohaté snídani jsme se vydali na lyže a měli jsme radost z dalších pokroků. Pokročilí lyžaři si radostně užívali celou sjezdovku a zdokonalovali svou lyžařskou techniku. Také si vyzkoušeli crossride. Největší pokrok jsme zaznamenali u našich začátečníků, kteří již zvládají samostanou jízdu na pomě i na svahu. Svačinu (domácí houstička s marmeládou) jsme si užili v teple chaty pana vlekaře. Polovina dětí se dopravila zpět na chatu rolbou a polovina lyžařů sjela lesem. Pořádně nám vyhládlo a paní kuchařky nás uvítaly s výbornou fankfurtskou polévkou a vepřovým na mrkvi. Dolehla na nás únava a proto je potřeba nabrat síly. Polední klid byl prodloužen a trávili jsme ho v postýlkách. Přišel pošťák, děkujeme za vaše pozdravy. Déšť je vytrvalý, teploměr ukazoval 5°C a proto je pro zbytek odpoledne vyhlášen náhradní program. Ve společenské místnosti si užíváme to, na co nebyl doposud čas - různé hry, omalovánky, pexesa a navštívil nás i Krakonoš s krkonšskými pohádkami. Před večeří jsme splnili další Olafův úkol - dokreslení jeho druhé poloviny. Olafovi dnes přibyly knoflíky. Po večeři (borůvkové knedlíky) nás čeká nezbytná hygiena, pohádka, pusa na dobrou noc. Čtvrtý den jsme si opět užili.

Fotogalerii ze 4. dne si můžete prohlédnout ZDE.

5. den - čtvrtek

I v posledním dnu, nás počasí nepřekvapilo, opět pršelo. Po vydatné snídani jsme se těšili na poslední lyžovačku, neboť nás čekaly závody ve slalomu. Naposledy jsme zapnuli 26 párů přeskáčů, nikdo si ani nedokáže představit jakou má pedagogický sbor radost. Radostně jsme si užili jak zkušební jízdu, tak slalom na čas a prožili jsme to jako skuteční sportovci. Děti se vzájemně povzbuzovaly. K svačině jsme využili opět útulné útočistě v chatě na sjezdovce a doplnili síly banánem. Již všichni sami sjížděli kopec a dopřávali si volné jízdy. Před obědem proběhlo vyhlášení nejrychlejších lyžařů v kategorii chlapců a dívek, ale diplom si odnesli všichni. Ze všeho největší pochvalu dostali začátečníci za veliké pokroky. Odměnou všem lyžařům byl netradiční oběd a tentokrát jsme dětem dopřáli po výdeji veliké energie i trochu nezdravého (bramborová polévka, kuřecí placičky s písmenkovými hranolkami). Tak nacpaná bříška jsme ještě neměli. Přišla poslední pošta, ze které jsme měli velikou radost. V deštivém odpoledni probíhaly přípravy na odjezd. Střídavě jsme si užili krakonošské pohádky, volnou hru a zpěv s kytarou. Před večeří (boloňské špagety) končí putování za Olafem, těšili jsme se ze splněných úkolů a doplnili jsme poslední část Olafa. Děti si za splnění všech úkolů zasloužily diplom a malou odměnu. Před odjezdem domů jsme si ještě dopřáli teplou sprchu, poslední pusu a pohádku na dobrou noc. Těšíme se na vás zítra, předpokládaný příjezd do Prahy je cca 13:00. Závěrem je naší milou povinností poděkovat panu Vognarovi za pomoc při transportu zavazadel na chatu i z chaty za ulehčení fyzické námahy pro pedagogy.

PS: Balení lyží bylo organizačně náročné, pokud nebyl některý komplet podepsán, je nutné si udělat samostatnou výměnu mezi rodiči (pásky a hůlky). Děkujeme.

Fotogalerii z 5. dne naleznete ZDE.