Mateřská škola Praha 10, Přetlucká 51/2252

Zobrazených stránek

celkem: 457518 měsíc: 18330 den: 403

Škola v přírodě 2018 - Pec pod Sněžkou

1. den - neděle 25.2.2018

Prosluněnou Prahu jsme opouštěli s úsměvem a bez pláče. Kousek za Jičínem jsme si udělali přestávku na svačinu, kterou nám rodiče s láskou připravili. Když jsme dorazili do Pece, čekala na nás rolba, která nám odvezla zavazadla a lyže na chatu. My sami jsme se na cestu vydali krásnou procházkou zasněženým lesem. Po příchodu na chatu na nás již čekal teplý oběd (kuřecí vývar a kuře na paprice s těstovinami). Poctivě zabalené věci od maminek jsme dětem vybalili do skříní a po malé svačince (banán) jsme se vydali na boby. Mrazem unaveni jsme se těšili na sladkou večeři (krupicová kaše), před kterou jsme si vysvětlili pravidla celotýdenní hry. Děti musí plnit úkoly černokněžníka Sněhomora, které vedou k zachránění Sněhulky. Dětem pomáhají Sněhulčini kamarádi - sněhuláci. Po vyjedení celého hrnce krupicové kaše jsme se přesunuli do společenské místnosti, abychom splnili první úkol černokněžníka Sněhomora - sestavení sněhuláků z polystyrenových koulí. Díky splněnému úkolu jsme získali první část mapy, která nás zavede do míst, kde Sněhulku vězní Sněhomor. Před spaním jsme si vyčistili zoubky, přečetli pohádku a bez pláče usnuli. Těšíme se na zítřejší lyžovačku.

Fotografie z 1. dne si můžete prohlédnout zde.

2. den - pondělí 26.2.2018

Ráno jsme odstartovali výtečnou snídaní ve formě bohatého rautu. Následně děti splnily další úkol černokněžníka Sněhomora - složení obrázků Sněhomora a Sněhulky. Z důvodu mrazu jsme změnili organizaci, dopoledne jsme se vydali na boby, abychom se zahřáli při běhu do kopce. I když byly veliké mrazy, tak nás po celý den doprovázelo sluníčko. Na oběd nás na stole čekala hrášková polévka s krutony, lososové nugetky s bramborovou kaší a ovocný kompot. Po krátkém odpočinku jsme se vydali na první lyžování na sjezdovku do Modrého dolu, kam nás vyvezla rolba. Děti byly rozděleny do dvou skupin (začátečníci x pokročilí). Pokročilí již od samého začátku sjížděli sjezdovku slalomem. Druhá skupina začátečníků nám udělala velikou radost. I přesto, že stáli poprvé na lyžích, udělali za odpoledne veliké pokroky a zítra se již může polovina z nich těšit na vlek. Sjezdovku si užíváme sami pro sebe a bez dalších lyžařů. Na odpolední svačinu (chléb se sýrem, mrkev, jablko) jsme se ohřáli v teple chaty Modrý důl. Jelikož máme hodně zdatné lyžaře, dopřáli jsme si sjezd z Modrého dolu na naší chatu. Začátečníci se svezli dolů rolbou. Před večeří (zapečené těstoviny s kyselou okurkou) nás navštívil pošťák, kterého děti radostně uvítaly, a poté našly další část mapy. Proběhlo večerní sprchování, pohádka a pusa na dobrou noc. Unavení a bez pláče jsme rychle usnuli.

Fotografie z 2. dne si můžete prohlédnout zde.

3. den - úterý 27.2.2018

Dnes jsme se opět probudili do slunečného dne. Nadšeni včerejší návštěvou pošťáka jsme i my dnes poslali pozdravy domů. Pak nás čekal v řadě již třetí úkol černokněžníka Sněhomora - vybarvování obrázku dle čísel. Paní domácí nám připravila lehkou svačinku plnou vitamínů. Plni energie jsme se vydali užívat si zimní radovánky na kopci i pod kopcem. Nejoblíbenější sněhovou atrakcí kromě bobování přes skokánek se stalo iglů. K obědu jsme si pochutnali na zeleninovém vývaru a krůtím guláši s houskovým knedlíkem. Krátký odpočinek a vyrazili jsme na lyže. Pokročilí lyžaři si kromě klasického slalomu vyzkoušeli jízdu pozadu a dalším zážitkem byla jízda nerovným terénem lesem . Veliké pokroky jsme zaznamenali u začátečníků, polovina z nich se po rozjezdu dostali již na jízdu na pomě a sjížděli kopec pluhem. Hurá, nikdo nám nespadl. Ostatní začátečníci se těší na vlek zítra. Vydanou energii jsme doplnili koblížkem plněným čokoládou. Před večeří byl čas na volné hry, hledání další části mapy. I dnes nás navštívil pošťák a udělal dětem velikou radost. Večeře - rizoto a kyselá okurka a jako sladká tečka dobrůtky z domova. Zazpívali jsme si písničky s kytarou a závěrem jsme si zatančili s písničkou "když nemůžeš, tak přidej víc!". Refrén se stal motivačním heslem našeho pobytu. Hygiena, pohádka, hromádky oblečení na druhý den a pusa na dobrou noc.

Děkujeme těm rodičům, kteří dávají dětem prostor pro jejich samostatnost, která nám pomáhá v režimu dne - obouvání a nazouvání bot, lyžáků, nasazování helmy a brýlí, mazání krémem, skládání oblečení, oblékání se, navlékání rukavic, udržování pořádku ve věcech a na pokoji a tak podobně :))

Fotografie ze 3.  dne si můžete prohlédnout zde.

4. den - středa 28.2.2018

Dnešní rautová snídaně nás velice mile překvapila, neboť místo už tak bohaté nabídky, jsme měli také párečky a lívanečky. Černokněžník Sněhomor nám zadal poslední úkol - labyrint, který děti zdárně splnily a tak si zasloužily poslední část mapy. Hrátky na bobech v dopoledních hodinách jsme si zpestřili jízdou ve vláčku. I nadále nás doprovázel mrazík se sluníčkem. Na oběd dětem velice chutnala bramborová polévka a domácí sekaná s bramborem. Příprava na lyže nebere konce - termoprádlo, teplé ponožky, dvě vrstvy mikin, nákrčníky, šály, kukly, mazání tvářiček, oblékání oteplováků a bund, obutí lyžáků, nasazování helmy a brýlí. Po krátkém odpočinku na nás čekala rolba, která nás vyvezla na naši VIP sjezdovku Modrý důl. Dnes již všechny děti jezdily na vleku. Žádní začátečníci již nejsou pod kopcem, už se z nich stávají lyžaři. Bez slziček a velká radost z jízdy po svahu. Pokročilí lyžaři jezdili nejen po sjezdovce, ale také lesním terénem. Svačina v boudě a přesun na naší chatu - pokročilí lesem, začátečníci v rolbě. Pošta a čas na krátké hry. Odměnou za náš výdej energie byly domácí borůvkové knedlíky s tvarohem. Před večerním sprchováním jsme se podívali na pohádku. Kritický třetí den je za námi a všichni usnuli během chviličky.

Fotografie ze 4. dne si můžete prohlédnout zde.

5.den - čtvrtek 1.3.2018

Hurá!!! Nejdelší den za námi. Ráno se nám nechtělo vstávat, ale azuro nás postavilo na nohy. Díky počasí jsme si na horách užili nejteplejší a nejhezčí den. Dopoledne jsme tentokrát vynechali bobování, vydali jsme se totiž za pokladem . Cestou nám Sněhomor připravil úkoly, které jsme splnili a tím zachránili Sněhulku a nalezli poklad. Motivace nalezení pokladu byla tak veliká, že děti si pro poklad skoro doběhly. Děti si s radostí odnesly poklad až do chaty. Oběd (polévka krupicová s vajíčkem, kuřecí na kari s rýží), krátký odpočinek a hurá na svah, zapnuli jsme naposledy 21 lyžáků. Těšili jsme se na kopec, kde nás čekaly závody ve slalomu. Slalom si všichni užívali s velkou radostí a snažili se podat, co nejlepší výkon. Vyšlo nám počasí a na svahu jsme zůstali déle, neboť nikdo nechtěl sundat lyže. Po příjezdu k chatě, proběhlo vyhodnocení, předání diplomů a rozloučení s instruktory. Děti si odnášely diplom nejen z lyžařské školičky, ale také za plnění úkolů během celého týdne. Nechyběly ani sladké odměny a drobné dárky. Všechny děti jsou zabaleny a my vám píšeme poslední zprávu. Těšíme se na vás před školkou, předpokládaný návrat ve 13:00.
Fotografie z 5. dne si můžete prohlédnout zde.