Mateřská škola Praha 10, Přetlucká 51/2252

Zobrazených stránek

celkem: 480753 měsíc: 18957 den: 306

Zimní škola v přírodě Pec pod Sněžkou 3.3. - 8.3. 2019

1. den – 3. 3. 2019

Na parkovišti u mateřské školy jsme zamávali rodičům a cesta směr Krkonoše nám začala krásně ubíhat. Kousek za Jičínem jsme si udělali přestávku na svačinu, kterou nám rodiče s láskou připravili. Když jsme dorazili do Pece, čekala na nás rolba, která nám odvezla zavazadla a lyže na chatu. My sami jsme se na cestu vydali krásnou procházkou zasněženým lesem. Po několika přestávkách se sněhovými hrami jsme nakonec zdárně dobili vrchol kopce a odměnou nám byla chata, která již z dáli prosvítala mezi stromy. Po příchodu na chatu na nás již čekal teplý oběd (kuřecí vývar a kuře na paprice s těstovinami). Dále proběhlo rozřazení do pokojů označených obrázky lesních zvířátek (Krakonošových pomocníků). Poctivě zabalené věci od maminek jsme dětem vybalili do skříní a po odpočinku na pokojích jsme se vydali na procházku ke sjezdovce. Sladkou odměnou nám byla večeře (krupicová kaše) a přidávání nebralo konce. Listonoš nám přinesl prosebný dopis od Krakonoše, kterého o jeho poklad oloupil Trautenberk a žádá nás o pomoc. Abychom přiměli Trantemberka k navrácení pokladu, je potřeba abychom se v následujících dnech připravili. S tím souvisí vyvěšená vizuální mapa plnění úkolů, které nám i nastíní kolik dním strávíme na horách, jak nám dny ubíhají. Po večerní hygieně jsme si přečetli pohádku a bez pláče usnuli. Těšíme se na zítřejší lyžovačku.

Fotografie z 1. dne si můžete prohlédnout ZDE.

2. den - 4. 3. 2019

Ráno jsme odstartovali výtečnou snídaní ve formě švédských stolů, kde si každý mohl vybrat dle své chutě (pečivo, zelenina, koblihy, šunku, sýry, máslo, jogurt, marmeláda, müsli). Krakonoš nám zařídil slunečný den. Následovala první jízda rolbou s celkovou lyžařskou výbavou a lyžařskými instruktory. Po příjezdu na sjezdovku Modrý důl, následovala krátká rozcvička. Dále se děti rozdělily do tří skupin- pokročilých a začátečníků. Pokročilí nám dokázali, že jsou zdatní a šikovní lyžaři. Největší radost byla u začátečníků z prvních krůčků, obloučků, nikdo neplakal a všichni si to užívali. Dopolední lyžování nám zpestřila svačinka. K obědu nás na stole čekala hrášková polévka, sekaná s bramborovou kaší a ovocný kompot. Během odpoledního klidu nás navštívil pošťák, kterého děti radostně uvítaly. Po krátkém odpočinku jsme šli splnit první Krakonošův úkol zaměřený na postřeh. Vyrobili jsme si z papírových ruliček dalekohled a využili jsme ho k pozorování okolí a nalezení obrázku sojky. Po odpolední svačině (chléb se šunkou, kedluben, mrkev, ředkvička) jsme bobovali na přilehlém kopci. Před večeří (rizoto s červenou řepou) jsme ještě stihli napsat a nakreslit pozdrav k Vám do Prahy. Proběhlo večerní sprchování, pohádka a  pusa na dobrou noc. Unavení a bez pláče jsme rychle usnuli.

Fotogalerii z 2. dne si můžete prohlédnout ZDE.

3. den 5. 3. 2019

Probouzíme se do dalšího dne a jsme zvědaví, jaké nás bude doprovázet Krakonošovo počasí, zatím je zataženo a teploměr ukazuje mínus tři stupně. Ke snídani nás tradičně svolává oblíbená znělka z Krkonošských pohádek. Protože na lyžování se dnes těšíme v odpoledních hodinách, dopolední program se týká Krakonošova úkolu. Děti si vybarvují obrázky (lesní zvířátka) svých pokojů. Ve zručnosti se procvičujeme prostřednictvím úkolu, vyrob si svého skřítka- je potřeba ubytovat do domečků, které si děti už venku samy staví ze sněhu. Po výborném obědě (bramborová polévka a kynuté borůvkové knedlíky) k nám na pokoje zavítal opět poštovní panáček s pohledy a tematickou písničkou. Lyžování si užíváme za stálého sněžení na novém prašanu. Zpestřením nám byl Freestyle a svačinka nám k tomu výtečně chutnala (houska se sýrem a mandarinka). Třetí krizový den se nám hlásí, únava se dostavuje, ale chuti neubírá. K večeři si pochutnáváme na zapečených těstovinách s uzeným masem. Den končíme Večerníčkem Krkonošských pohádek. Hygiena, příprava hromádek oblečení na druhý den a pusa na dobrou noc.

Fotogalerii z 3. dne si můžete prohlédnout ZDE

4. den – 6. 3. 2019

Do nového dne nás vítá sluníčko, výtečná snídaně a celý den si užíváme v pohádkově zasněžené krajině. Dnešní den jsme prožili s malou změnou v organizaci, dělíme se na dvě poloviny. Jedna skupina si dopoledne užívá lyžování a druhá radovánek před chatou – stavíme sněhuláka, iglú, bobujeme, děláme andělíčky, tvořivé hry s barvou a sněhem. Polévka - Vývar s domácími nudlemi. Výborná svíčková   (máme plná břicha). Krátký polední klid s návštěvou pošťáka, který je vždy velmi vítán. Odpoledne se nám skupiny vystřídaly se stejným programem. Hry i lyžování jsme si užili, ale největší radost máme z toho, že se ze všech dětí stali lyžaři i s jízdou na vleku. Poslední hodinku před večeří nám zadal Krakonoš poslední úkol, který se skládá z pěti disciplín, kde si procvičujeme smysly. Ochutnáváme, pozorujeme, posloucháme, poznáváme hmatem i čichem a navíc si Krakonoše krásně vykreslíme.

Při večeři (guláš a chléb) a sdílení informací o nadcházejícím dnu, kdy se budeme balit, všechny děti skandují heslo „My nechceme domu.“ Děti ulehají do postýlek vysprchované, příjemně unavené a spokojené. Nás čeká ještě spousta práce- napsat zprávy na web, poslat foto (pereme se s Wifi), příprava programu na další den a střežit naše svěřené dětičky.

Fotogalerii ze 4. dne si můžete prohlédnout ZDE.

5. den - 7. 3. 2019

Probouzíme se do dalšího pěkného dne s nabytým programem. Už u snídaně se těšíme na lyžařské závody. Rolbou vyjíždíme ihned po snídani. Dnešní lyžování je sváteční, jelikož si užíváme lyžařský slalom na čas. Překvapující je, že slalom sjeli i všichni začátečníci bezchybně a s dobrým časem. Poslední jízda byla ukončena fotografií na sjezdovce v Modrém Dole. Po obědě (rajská polévka s těstovinou, rýže s kuřecím masem) se těšíme z předávání diplomů za lyžařské výkony. Kategorie jsou spravedlivě rozděleny na chlapce a děvčata, začátečníci i pokročilý. Poslední pošťák nám dělá obrovskou radost, děkujeme za Vaše pozdravy. Po svačině (chléb se šunkou a zelenina) se vydáváme do boje s Trautenberkem, abychom navrátili ukradený základní kámen ze Sněžky. Zápolení bylo pro děti velmi radostné. Koulujeme papírového Trautenberka až do úplného přemožení. Svým vítězstvím děti získávají poklad a diplom od Krakonoše. Je čas na balení- lyže, boty, oblečení – vše na svá místa. Před večeří nám překvapivě zbývá čas na společný zpěv s kytarou. Paní kuchařka nám na rozloučenou uvařila špagety s masem, které opět moc chutnají. Hygiena, četba pohádky a poslední pusa na dobrou noc.

Těšíme se na Vás. Zítra přijedeme kolem třinácté hodiny na parkoviště před MŠ.

Fotogalerii ze 5. dne si můžete prohlédnout ZDE.