Aktuality 2021/2022

Škola v přírodě, Jestřábí – penzion Koniklec, 20. – 25.2. 2022.

1.den

Na parkovišti u mateřské školy jsme se rozloučili s rodiči a vyrazili jsme do Krkonoš s nejvyšším počtem dětí za poslední roky. Cestou jsme si vychutnali svačinky, které nám s láskou připravili naše maminky.

Po příjezdu jsme se zabydleli v pokojích označených obrázky, které si děti vylosovaly (sněhulák, lyže, sáňky, pletený svetr, šála, …). K obědu nám pan kuchař připravil kuřecí vývar s noky a vepřový guláš s těstovinami. Při poledním odpočinku nastal prostor pro vybalení věcí z kufrů – velké poděkování maminkám, které vše vzorně připravily podle naší prosby.

Posilněni svačinkou (ovocný jogurt a rohlík) se vydáváme na poznávání okolí za chatu, jezdíme na bobech, stavíme sněhuláky a užíváme si sníh, který nám v Praze schází.

Před večeří (rybí prsty s bramborovou kaší) se seznamujeme s programem, který nás bude doprovázet po celou dobu našeho pobytu. Celý svět žije olympiádou a ani v Jestřábí tomu není jinak, proto i tady zahajujeme naši dětskou olympiádu.  Seznámili jsme se i s hlavním znakem olympiády a společně jsme si vybarvili první kruh olympijské vlajky. Každý den nás čeká vybarvování jednoho z olympijských kruhů a při posledním vybarvování kruhu již víme, že nás čeká návrat do Prahy. Našim prvním úkolem byla výroba olympijské vlajky a s vyrobenými vlajkami jsme si dopřáli průvod i s olympijským ohněm. Za splnění úkolu jsme získali první díl skládačky, která povede k závěrečnému pokladu.

Po večerní hygieně jsme se s pohádkou uložili do postýlek a bez pláče jsme usnuli. Těšíme se na zítřejší lyžovačku.

2. den, pondělí 21.02.2022

Probudili jsme se do deštivého rána, ale náladu nám vylepšila snídaně formou švédských stolů. V nabídce jsme měli pečivo (rohlík, chléb), vánočka, palačinky, sýr, salám, zeleninu, marmeládu, máslo, jogurt a kuličky s mlékem.

S plnými bříšky jsme se vypravili na první lyžovačku. Protože nám vlek u chaty dnes nejezdil, volíme náhradní variantu, která se posléze ukázala ještě lepší a díky ochotě vedení lyžařské školičky nás převáží instruktoři do nedalekého střediska Aldrov. Děti byly rozděleny do 3 družstev dle lyžařské zdatnosti. Začátečníci dělali velké pokroky, naučili se chůzi, jízdě na laně a moc se jim líbila jízda na koloběžce (skluz na jedné lyži). Pokročilí lyžaři nám předvedli bezpečnou jízdu v obloučcích za sebou.  I navzdory počasí jsme si užili dobrých sněhových podmínek. Krakonoš si s námi zahrával a střídavě na nás vysílal déšť, kroupy, sníh a silný vítr, ale nakonec nám bylo odměnou i sluníčko. Výdej energie jsme doplnili malou svačinkou – vitamíny a teplým čajem z termosky.

Na kopci nám hodně vyhládlo a k obědu si pochutnáváme na pórkové polévce a kuřecích paličkách s rýží. Následoval zasloužený odpočinek, který nám zpříjemnila návštěva pošťáka. Moc vám děkujeme za pozdravy a i vy doma se můžete těšit na krátký pozdrav od nás. Po svačině (perník) vyrážíme na kopec za chatou, kde plníme dnešní první úkol ze zimní olympiády – hokej.

Po večeři (boloňské špagety se sýrem), která nám moc chutnala, plníme druhý úkol, kterým bylo vytvoření náramku s korálky olympijských barev.

Následuje hygiena, pohádka, pusa na dobrou noc.

PS: Vážení rodiče, zobrazování fotek ve fotogalerii je funkční.

3. den, úterý 22.02.2022

Milým překvapením po probuzení je pohádková sněhová nadílka. O to více se těšíme na další lyžovačku. Nejprve je nutné se ale posilnit dobrou snídaní. Opět si vybíráme z menu, kde je vše, co nám chutná.

Po delší výpravě na lyže si dopoledne užíváme v areálu Aldrov. Začátečníci dělají velké pokroky, pokročilé baví rychlá jízda a bezpečné brždění. Svačina – ovoce a teplý čaj, který nás zahřeje.

Jsme trochu unaveni, ale spokojeni z našich výkonů a doplňujeme energii obědem – čočková polévka, bramborové noky, vepřové výpečky a špenát. Polední klid je tentokrát v postýlkách a někteří dokonce i usínají.

Na další program po svačině (croissant + ovoce) nás pravidelně svolává písnička „Když nemůžeš, přidej víc“. Všichni jsme si ji oblíbili a doma ji zazpíváme. Odpoledne plníme za chatou další úkol zimní olympiády (biatlon – závody v běhu + hod na cíl) a odměnou je nám bobování a volné hry. Závody jsme si užívali v prima zimním počasí. Také Vám posíláme na web naše první společné foto.

Před večeří (ovocné jahodové a borůvkové knedlíky) je čas na vybarvení třetího olympijského kruhu za doprovodu naší olympijské hymny. Určitě ji doma uslyšíte.

Po večeři následuje sprchování, ukládání, výměna oblečení a unaveni uléháme do postýlek.

Naše olympijská hymna:

Já jdu,

Já jdu, na olympiádu.

Budu cvičit, sportovat,

Kamarádům pomáhat,

Co však musím dělat rád,

Dodržovat pravidla!

Nemusím vždy vyhrávat,

Ale dobře sportovat,

Legraci a radost mít,

To je naše vítězství !

4. den, středa 23.2.2022

Dnešní den nám začíná opět dobrou snídaní a velkým těšením na lyžovačku. Největší pokroky jsou znát u začátečníků, kteří sjíždějí kopec s pizzou, umí zastavit a mají z toho velkou radost. Pokročilí jezdí střídavě pizzu, špagety, bubny, ve dvojicích, kdy jeden musí dělat raka a lyžuje pozpátku, ale nejvíc si to užíváme na skokáncích. Svačina – banán a teplý čaj. Večer se můžete těšit na další společné foto, tentokrát ze sjezdovky.

Pořádně nám vyhládlo a k obědu se dnes servíroval neobvykle velký vepřový řízek, se kterým si převážná většina dětí poradila a snědla ho celý. Škoda, že jsme Vám ho nevyfotili.

Při poledním klidu nabíráme síly do další olympijské disciplíny. Přijel opět pošťák, ze kterého jsme měli radost. Pan kuchař se dnes vyznamenává podruhé. K svačině nám připravil palačinky s marmeládou.

Již další zmíněnou olympijskou disciplínou je dnes sněhová bobová dráha - vytváření koryta pro ping pongové míčky. Všechny nás to hodně baví. Po skončení disciplíny je čas na bobování. S červenými tvářemi se vracíme do společenské místnosti, kde je čas na druhý dnešní úkol, tentokrát již v teple. V labyrintu hledáme cestu k olympijskému ohni.

K večeři se dnes naposledy svoláváme se skupinou Mirai s naší písničkou, kterou už všichni umíme. Po večeři (rizoto, okurka, sýr) tradičně následuje olympijská hymna. A po ní je čas na hygienu, pohádku (poprvé si užíváme v TV), pusu, ukládání, usínání.

5. den čtvrtek, 24.2.2022

Probouzíme se do sluníčka a máme z toho radost, protože nás čeká dlouhý sportovní den. Po vydatné snídani už každý ví, co na sebe, když se jde na lyže. Naposledy zapínáme 27 přeskáčů, to jsme rádi. Po deváté hodině již stojíme v plné výstroji před chatou. Instruktoři z lyžařské školičky nám připravili nadstandartní dopoledne plné zážitků. Jednak se zdokonalujeme v jízdě na lyžích podle své zdatnosti, dále si užíváme slalom na čas, kde jsme museli splnit slalomovou jízdu v pořadí: telefon, zajíc, medvěd, ježek, strom, tučňák, Yetti. Velkým překvapením ze strany lyžařské školičky bylo grilování pečených jablek, klobás a sýrů. Pár nejzdatnějších lyžařů si mohlo užít jízdu z kopce až dolů a na lanovce zpět nahoru s instruktorem. Závěrem se rozdávají odměny, které si všechny děti opravdu zaslouží - nákrčníky s logem a lízátko. Lyžařské školičce patří velké poděkování. Tentokrát jsme měli štěstí na profesionální vedení samotného pana Šablatury, který má zásluhy také jako trenér české reprezentace České republiky v severské kombinaci a skoku na lyžích.

K pozdějšímu obědu máme květákovou polévku a vepřové na kmíně s knedlíkem. Místo poledního odpočinku již začínáme balit lyže, boby ... Sportovní den plný zážitků pokračuje před svačinou posledním úkolem z naší olympiády a tím je štafeta na lyžích. S radostí si ji užíváme s obměnou, ne na sněhu, ale na koberci v naší chatě. Splněním posledního úkolu získáváme indicii, která nás po svačině (rohlík s jogurtem) naviguje ven a dovede nás k pokladu.

Před večeří si poklad rozdělujeme a jsme rádi za všechno, co jsme v něm objevili. Pro Vás to bude překvapením po vybalení kufru. Zbývá nám vykreslit poslední olympijský kruh zelené barvy a před večeří máme ještě čas na zpěv s kytarou.

Po večeři (sekaná se šťouchanými bramborami) následuje sprchování, balení, čtení pohledů, pohádka, sdělování zážitků, poslední náhradní pusa a náročný den nám končí.

Zítra se na Vás těšíme, předpokládaný příjezd před rampu mateřské školy je 12.30hod.