Aktuality 2022/2023

škola v přírodě 4 den

4 den, středa 22.2. škola v přírodě - fotogalerie

 

Ráno jsme se probudili a všude byla mlha. Vyčistili jsme si zuby, učesali vlásky, namazali pusinky. Nasnídali jsme se (švédské stoly a vánočka) a mlha byla pryč, dokonce celé dopoledne svítilo sluníčko. První skupina vyrazila na lyže, tentokrát děti trénovaly jízdu na vleku a sjezd. Druhá skupina šla bobovat a poté jako polárníci uspávali všechny polární medvědy, aby se probojovali k první polovině poslední zprávy od Františka Motyčky. Nejdříve museli shodit medvědy z tyček pomocí sněhových koulí, a poté bojovali se živými medvědy (s učiteli), kteří opětovali palbu. Když všechny uspali, získali první část zprávy.

Posilnili jsme se obědem (kuře s bramborami) a po obědě si odpočinuli. Skupiny se opět prohodily, lyžaři pilovali techniku, trénovali slalom z tyček i živý slalom a projíždění branek. Bobaři vybojovali druhou polovinu poslední zprávy od Franty Motyčky a užili si spoustu legrace na kopci. Když jsme se všichni sešli přečetli jsme si celou zprávu, kde jsme se dozvěděli informace o tom, kde polárník Motyčka schoval poklad, ale i tak to nebude jednoduché, budeme muset při hledání postupovat podle Inuitské básničky, která je formě barevných šipek.

Poté jsme balili polárníkovi batoh na polární výpravu. Děti byly rozděleny do tří týmů a každý tým měl naplnit batoh potřebnými věcmi. Nebylo to tak jednoduché na hromádce byli totiž namíchané věci, které polárníci na polární výpravě rozhodně potřebovat nebudou (nutela, deštník, nafukovací kruh, bonbony, koloběžka, skateboard…). Děti vybíhaly po jednom z týmů a kapitán každého týmu rozhodoval o tom, které věci by polárník potřeboval (kompas, oblečení, jídlo, lyže/sněžnice). Na závěr jsme si ukázali, co si sbalil s sebou Franta Motyčka a hodnotili jsme, která věc z batůžku je na výpravu nejvíce a nejméně potřebná. 

K večeři jsme měli všemi oblíbené špagety s boloňskou omáčkou. Po celý pobyt zatím panuje dobrá nálada a my už se těšíme na zítřejší závod na lyžích a na hledání pokladu.